موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

احمد مسعود در پارلمان اتریش: مردم افغانستان نیاز به حمایت سیاسی دارند

  • کد خبر: ۱۶۱۲۱۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
احمد مسعود در پارلمان اتریش: مردم افغانستان نیاز به حمایت سیاسی دارند
اعضای پارلمان اتریش گفتند ضمن ارائه کمک‌های بشردوستانه، به گزینه حمایت از نیروهای دموکراتیک در افغانستان، نیز توجه شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت، همراه با جمعی از اعضای جبهه مقاومت ملی و همین‌طور منیژه باختری، سفیر افغانستان در اتریش، در پارلمان این کشور حضور یافت و با شماری از نمایندگان احزاب مختلف این کشور ملاقات کرد.

احمد مسعود در سخنرانی‌اش در این ملاقات به نمایندگان مجلس اتریش گفت: «من اینجا به‌دنبال اسلحه و تجهیزات نظامی نیامده‌ام. مردم ما بیشتر از هر چیزی به حمایت سیاسی نیاز دارند. ما می‌خواهیم که کشورهای اتحادیه اروپا به وضعیت اسفبار افغانستان توجه جدی بکنند.»

مسعود در ارتباط با عملکرد طالبان طی ۲۰ ماه سلطه بر افغانستان، وضع محدودیت‌های شدید از طرف این گروه علیه زنان، گسترش فقر و بیکاری در نتیجه سیاست‌های طالبان، حمایت طالبان از گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان و تهدیدهای احتمالی برای آینده کشورهای منطقه و جهان که ناشی از سلطه طالبان است، اطلاعاتی را ارائه کرد.

مسعود گفت مردم افغانستان و جهان توقع داشتند که طالبان با پایان دادن به ظلم و توحش، با جریان‌های مختلف سیاسی در افغانستان مذاکره و مصالحه کنند، اما با گذشت ۲۰ ماه این اتفاق نیفتاد و طالبان همچنان به سیاست ظالمانه خود ادامه می‌دهند.

مسعود تصریح کرد که هرچند بحران افغانستان برای بسیاری از کشورها دیگر در اولویت نیست، اما غفلت در زمینه کمک به حل بحران افغانستان خطرات بزرگی را در پی دارد.

در این ملاقات، نمایندگان حزب سبزها، حزب لیبرال‌ها، حزب مردم و حزب سوسیال دموکرات حضور داشتند و هر کدام در مورد وضعیت افغانستان، مسئولیت‌ دولت‌های اروپایی و به‌ویژه دولت اتریش برای کمک به افغانستان و همچنین لزوم حمایت از نیروهای دموکراتیک در افغانستان صحبت کردند.

احمد مسعود در مورد خطر تداوم سلطه طالبان بر افغانستان هشدار داد و گفت طالبان نه تنها برای افغانستان، بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان خطرآفرین است و با تداوم سلطه این گروه، خطر واقعی متوجه کشورهای مختلف جهان از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا است. مسعود گفت: «در افغانستان گروه‌های مختلف تروریستی فعال‌اند که برای حمله بزرگ دیگری آماده می‌شوند.»

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان هشدار داد که تفاوتی میان عملکرد طالبان، داعش و القاعده وجود ندارد و دولت‌های جهان باید متوجه خطر افزایش قدرت‌گیری این شبکه‌ها باشند.

در همین حال، مسعود افزود که با سلطه طالبان بر افغانستان، فقر و بیکاری رو به گسترش است و بخشی از مردم به‌دلیل ناامیدی از بهبود اوضاع، مهاجرت می‌کنند.

نمایندگان پارلمان اتریش در صحبت‌های خود با تاکید بر تداوم ارائه کمک‌های بشردوستانه از طرف دولت‌های غربی به افغانستان، گفتند که باید دقت شود که این کمک‌ها مورد سوءاستفاده طالبان قرار نگیرد.

این نمایندگان همچنین تصریح کردند که دولت‌های اروپایی باید برای کمک به مردم افغانستان به گزینه حمایت از نیروهای دموکراتیک در افغانستان که علیه طالبان می‌جنگند، نیز فکر کنند.

این نخستین‌بار است که نمایندگان پارلمان یک کشور اروپایی در مورد حمایت از نیروهای دموکراتیک که علیه طالبان در افغانستان می‌جنگند، صحبت می‌کنند. هرچند پیش از این برخی نمایندگان کنگره آمریکا نیز تاکید کرده‌ بودند که باید از نیروهای جبهه مقاومت ملی در افغانستان حمایت شود، اما در پارلمان‌های کشورهای اروپایی به ندرت به صورت علنی در این مورد صحبت شده است.

احمد مسعود که در حاشیه دومین دور نشست وین در مورد افغانستان با اعضای پارلمان اتریش دیدار داشت، ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند دریچه‌های بیشتری را برای تماس با دولت‌های اروپایی برای کمک به اوضاع افغانستان بگشاید.

خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->